Facebook LinkedIn Twitter Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.

Danish Responsibility

Projekt Danish Responsibility er gennemført som led i regeringens handlingsplan for Offensiv global markedsføring af Dammark 2011-2012.

Projektets formål var at styrke Danmarks omdømme som en nation, der tager ansvar for samfund og miljø. Det er sket ved at synliggøre danske virksomheders potentiale inden for samfundsansvar og ved at hjælpe dansk erhvervsliv til at markedsføre sig på samfundsansvar.

Projekt Danish Responsibility har omfattet tre initiativer:

  1. Webbaseret markedsføringsplatform for samfundsansvar

    Engelsk webportal – Danishresponsibility.dk – hvor danske virksomheder kan hente inspiration og konkret materiale til deres markedsføringsindsats. Sitet indeholder cases fra 17 brancher. Sitet blev lukket i december 2014, og indholdet flyttet til www.csrgov.dk

  2. ”Danish Responsibility Showroom”

    Showroom’et er en mobil stand med kortfilm, pjecer, case-historier mv., der fortæller historien om Danmark som ansvarlig nation og om danske virksomheders arbejde med samfundsansvar. Showroom’et har været benyttet til markedsføringsfremstød nationalt og internationalt via de danske repræsentationer i udlandet.

  3. Markedsføring af ansvarlig leverandørstyring blandt danske virksomheder

    Det webbaserede værktøj om ansvarlig leverandørstyring, er oversat til engelsk, og der er udarbejdet en engelsk pjece om CSR-Kompasset. Fokus har derudover været at styrke CSR-rådgivning på vækstmarkeder i Asien gennem træning i ansvarlig leverandørstyring på de danske ambassader i Asien.

Læs cases fra projektet på www.csrgov.dk